Matthew McConaughey
Donald Sutherland
Ewen Bremner
Roger Sciberras
Brian Hooks

Genre: Komedie, Avontuur

Synopsis: Ben “Finn” Finnegan is een opgewekte surf bum die zich tot schattenjager heeft omgeschoold en bezeten op zoek is naar de legendarische 18de-eeuwse Bruidschat van de Koningin, 40 kisten vol exotische schatten, die in 1715 op zee verloren gingen. Op zijn zoektocht is Finn alles wat hij had kwijtgespeeld, tot en met zijn huwelijk met Tess Finnegan en zijn toch al gammele bergingsvaartuig, de “Booty Calls”.

Tess heeft net haar leven weer wat op een rijtje en werkt aan boord van het megajacht van miljardair Nigel Honeycutt, als Finn aan een gouden tip komt over de vindplaats van de schat. De nieuwe informatie zal alles veranderen en Finn slaagt erin om op Nigels jacht te komen. Gebruik makend van zijn goedaardige charme weet hij er de tycoon en diens Blackberry-verslaafde dochter Gemma bovendien van te overtuigen hem te vervoegen in de jacht op de Spaanse schat.

Willens nillens vlamt bij Tess ook opnieuw de liefde op... voor het avontuur en het schattenjagen. Ze blijken echter niet de enigen die hun geluk beproeven. Finns vroegere mentor Moe Fitch ontpopt zich tot zijn huidige tegenstander en claimt op zijn beurt de vondst. Laat de strijd maar losbarsten…

Filmrecensie: Fool’s gold is een romantische komedie met tegelijk ook actie en avontuur. De knappe Matthew Mc Conaughey en Kate Hudson waren al eerder samen te zien in de film ‘How to lose a guy in 10 days’. Ook in deze film schitteren ze weer samen in een bijna twee uur durend film. De film is zeker een aanrader, het is er een voor man en vrouw.

Score: 8/10

Geen opmerkingen: