maandag 17 maart 2008

Planet Terror

Regie: Robert Rodriguez

Acteurs:
Freddie Rodríguez
Rose McGowan
Michael Biehn
Marley Shelton
Josh Brolin
Michael Parks

Officiële website: http://www.planetterror.nl/

Genre: Cultfilm

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=7shFLBNPPfI

Synopsis: Grindhouse werd opgesplitst in 2 delen. Het eerste deel was Death Proof, het tweede Planet Terror. Deze film begint zijn verhaal bij een gifgroen gas dat verspreidt wordt. In ditzelfde dorp woont Cherry (Rose McGowan) die haar carrière als GoGo danseres net heeft beëindigd. Na een nacht langs de straat te lopen, komt ze haar oude vlam El Wray tegen (Freddie Rodríquez).
In het plaatselijke ziekenhuis worden tal van mensen opgenomen met etterende builen, die resulteren in hersendode zombies. El Wray, Cherry en een 10 tal andere overlevenden, waaronder dokter Dakota (Marley Shelton) doen hun uiterste best om deze zombies te muteren.


Filmrecensie: Het tweede deel van Grindhouse werd deze keer geregisseerd door Rodrigues. Dit terwijl het vorige deel werd geregisseerd door Tarantino. Dit heeft natuurlijk zijn impact op de stijl van de film. Voor de liefhebbers van zombies is dit zeker een aanrader.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Een van de beste films van vorig jaar

Anoniem zei

Absoluut. als je eerder cultfilms zag uit de jaren 70 waar willekeurig mensen sterven vaak zonder al te goede redenen, en je ziet daar bovenop de humor nog eens van in, ga je je duimen en vingers aflikken bij dit meesterwerk.

Nils

Anoniem zei

Het ziet er mij een heel originele film uit... De volgende keer dat ik naar de videotheek ga zou ik wel eens voor deze film gaan kijken.

cloedt zei

Het ziet er mij een heel originele film uit... De volgende keer dat ik een film wil huren zal ik eens zoeken naar deze film in de videotheek.